2017 created by Best Quality
Jesteś zainteresowany? Skontaktuj się z nami!
ISO 9001 to międzynarodowy standard wykorzystywany przez organizacje w 175 krajach, w ramach systemów zarządzania jakością Quality Management Systems (QMS). Największą zaletą normy ISO 9001 jest to, że może być ona stosowana przez wszystkie organizacje, niezależnie od ich wielkości i rodzaju.
Zalety z wdrożenia normy ISO 9001
W wielu tekstach źródłowych znaleźć można zalety wynikające z wdrożenia systemu w przedsiębiorstwie, do głównych zaliczyć możemy:
- zmniejszenie kosztów braków,
- zmniejszenie kosztów kontroli jakości,
- lepsze kontakty z klientami i dostawcami,
- większe zaufanie ze strony klientów,
- uzyskanie przewagi konkurencyjnej,
- efektywniejsze zarządzanie zasobami materialnymi,
- lepsza organizacja pracy,
- poprawienie i ujednolicenie obiegu dokumentacji,
- podniesienie morale pracowników.
Wdrożenie systemu ISO 9001 pozwala przedsiębiorstwom zwiększyć sprzedaż oraz podnieść swój udział w rynku, ponieważ orientuje firmę na klienta zdobywając jego zaufanie. Lojalność klienta wobec przedsiębiorstwa wydaje się być najlepszym miernikiem wysokiej jakości na rynku konkurencyjnym. Poza korzyściami zewnętrznymi, które wiążą się z korzystnym odnoszeniem się otoczenia do przedsiębiorstwa posiadającego wdrożony system ISO 9001, wymienia się również korzyści wewnętrzne związane z lepszą organizacją pracy oraz troską o dobro pracowników.
Bardzo ważną kwestią jest fakt, że warunkiem wstępnym, a niekiedy i niezbędnym do udziału w procedurach przetargowych jest posiadanie certyfikatu zgodnego z normą ISO 9001.
Normę tę opracowano tak, aby była ona zgodna z innymi normami systemów zarządzania jakością i specyfikacjami, między innymi: OHSAS 18001- System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy oraz ISO 14001- system zarządzania środowiskowego. Dzięki mechanizmom zarządzania zintegrowanego, normę ISO 9001 można bez problemu integrować w istniejącej strukturze działalności.